pe yang tiga puluh dua??
tiga puluh dua hari?
tahun?
bulan???
nope!
tiga puluh dua jam..
32 jam aq bekerja..
stop tok makan n solat je..
giler babun arh..
start kol 1000hr..
standby kat Engine Room..
nak Maneuvering..
kua dari Johor Port nk p Ancorage kat Singapore..
bapak lama!
agak2 petang r selesai anchor..
pastu Finish Engine..
off sana off sini..
and siap2 barang bunker..
tengah tunggu barang bunker..
tetiba announcement gtaw barang store sampai..
pergh..
sure kena punggah2..
jebon..
tengah punggah2 barang..
Bunker Barge sampai..
Aaaaaa!! bunker time~
buat 1st time lam idup..
aq jadi Mooring Party..
aq n Jr SAHAJA..
bapak r..
2 orang nk buat..
yang laen bz ngan punggah barang..
tali mooring dah la bapak besar..
huhu..
pas mooring p siap2 kat manifold..
nk connect hose ngan Bunker Barge..
pas connect..
pe lagi..
tunggu r kat situ jd Pak Pacak..
nak isi minyak 1500 MT (metric tonne)
2nd cakap..
5 or 6 jam je..
oke..
start loading pukol 2300hr..
observed kat pressure guage..
just 1 bar!?
pundek!
bape jam baru nk abes kalo mcm nieh!?
ok ok..
aq report guna walkie talkie..
"chief.. pressure just 1 bar"
"1 bar saja? aiya.. mcm mana leh jadi?"
"thats d highest they can supply sir"
"Pundek la.. u p naek bilek saya, amek soft drink 1 tray"
"roger"
pergh..!
dengan pantas berlari..
p amek air..
hahaha!!
1 tray beb!
pepsi cap korea..
haha!
bekalan tok mata kasi x ngantok..
senang cerita an..
Bunker ni abes pukol..
11 pagi..
dari 11 malam sampai 11 pagi bru siap..
12 jam!!
jebon..
dah abes bunker..
siap kene prepare mneuvering lak tuh!
oh S&%@!!
pe leh wat..
tepaksa..
mneuvering nk kua dari Singapore sampai Open sea..
berjam2 jugak kott..
huhu..
pukol 4 petang abes smua..
aq abes kerja lam kol 6 petang..!
10 pagi 18 Jan 2010 sampai 6 petang 19 Jan 2010..
giler arh!
qada' tido baii..
hehe..
=P
tiga puluh dua hari?
tahun?
bulan???
nope!
tiga puluh dua jam..
32 jam aq bekerja..
stop tok makan n solat je..
giler babun arh..
start kol 1000hr..
standby kat Engine Room..
nak Maneuvering..
kua dari Johor Port nk p Ancorage kat Singapore..
bapak lama!
agak2 petang r selesai anchor..
pastu Finish Engine..
off sana off sini..
and siap2 barang bunker..
tengah tunggu barang bunker..
tetiba announcement gtaw barang store sampai..
pergh..
sure kena punggah2..
jebon..
tengah punggah2 barang..
Bunker Barge sampai..
Aaaaaa!! bunker time~
buat 1st time lam idup..
aq jadi Mooring Party..
aq n Jr SAHAJA..
bapak r..
2 orang nk buat..
yang laen bz ngan punggah barang..
tali mooring dah la bapak besar..
huhu..
pas mooring p siap2 kat manifold..
nk connect hose ngan Bunker Barge..
pas connect..
pe lagi..
tunggu r kat situ jd Pak Pacak..
nak isi minyak 1500 MT (metric tonne)
2nd cakap..
5 or 6 jam je..
oke..
start loading pukol 2300hr..
observed kat pressure guage..
just 1 bar!?
pundek!
bape jam baru nk abes kalo mcm nieh!?
ok ok..
aq report guna walkie talkie..
"chief.. pressure just 1 bar"
"1 bar saja? aiya.. mcm mana leh jadi?"
"thats d highest they can supply sir"
"Pundek la.. u p naek bilek saya, amek soft drink 1 tray"
"roger"
pergh..!
dengan pantas berlari..
p amek air..
hahaha!!
1 tray beb!
pepsi cap korea..
haha!
bekalan tok mata kasi x ngantok..
senang cerita an..
Bunker ni abes pukol..
11 pagi..
dari 11 malam sampai 11 pagi bru siap..
12 jam!!
jebon..
dah abes bunker..
siap kene prepare mneuvering lak tuh!
oh S&%@!!
pe leh wat..
tepaksa..
mneuvering nk kua dari Singapore sampai Open sea..
berjam2 jugak kott..
huhu..
pukol 4 petang abes smua..
aq abes kerja lam kol 6 petang..!
10 pagi 18 Jan 2010 sampai 6 petang 19 Jan 2010..
giler arh!
qada' tido baii..
hehe..
=P
No comments:
Post a Comment