right_side

Cak Cak Cak~

My photo
Syed Syairazi. 21. Amek course Marine Engineering kat Malaysian Maritime Academy. Under scholarship Malaysian Marine and Heavy Engineering (MMHE) student. Aq suke Engineering Drawings. Tapi malas nak melukis..! HAHA!

Music in Me

Thursday, December 30, 2010

aku suka!


"along. nnti ada orang datang wat kerja kat belakang"
"okay"

kerja apa pun aku tak tanya la..
tengok kat belakang tu just banyak besi-besi..
aku tanya diri aku sendiri..
"nak buat apa la besi-besi ni sume"

tak lama pastu..
ada orang datang..
mintak supply point nk pasang mende tah..
then..
aku tunjuk la tuuuu..
then pasang kan..
dia tarik cable sampai belakang..
bia lah dia buat kerja..

denga bunyi grinding buny cutting n mende sume lah..
masa tgh jln area tu..
nak sidai baju..
tetiba TERBAU..
"eh? bau ni macam aku kenal"
aku skodeng r dari tingkap..
tengok..
shit. arc welding..
haha!
ketagih dohh nak weld!
aku tengok la hasil2 brader tu buat..
ekeleh..
TAG weld je..
ini aku sepak sekali dah roboh dah..
kebetulan aku tgh ngecat rumah..
aku pakai r coverall biru..
brader tu tenampak aku..
"huish dik. siap pakai coverall. adik kerja mana?"
"eh. x kerja lagi pun. kerja kt kapal"
"owh. ni bab welding ni sure pakar"
just diam..
haha!
xmau complaint lebih2..
nak je cakap..
"bang. tu weld x cukup. nanti roboh. support x kuat. nak sy demo?"
hey..
sabo je la..
bek je aku ckp kat abah..
bek bagi along yang weld..
jimat duit abah..
dah r bayar welder mahal..
tp kerja dia buat cap ayam..
heyy la labu..

apepun..
aku sangap asap welding!
HAHA!!


jap jap..
nak bangga diri jap..
some of my project yang aku buat time onboard..
*foundation for SMPEP tank





*modification. fabricate new door for soot collecting tank*
*penuh sign orang2 yang buat sama2*



btw..
aku rindu nak weld lagi...
aku rindu asap welding!
HAHA!


No comments: