right_side

Friday, April 6, 2012

Pekerjaan

dunia sebagai pelajar, dah hampir 4 bulan aku tinggalkan..

now..

menjejakkan kaki ke dunia pekerjaan dah..

aq penah r gak tepikir nk undur balek zaman sekolah dulu..

bukan ape an? 

time budak-budak, mane ade tanggungjawab besar2..

ada satu je pun..

belajar..

belajar je la..

time main, main laa..

tido, tidoo..

tak perlu nk risaukan ape ape..

tapi sekarang..

semua benda kena carefully fikir untuk dibuat..

kerja?

pilih kerja..

aritu aku baru g interview..

Alhamdulillah lepas..

and diorang accept aku as Junior Engineer..

tu la..

dah start dunia keje nieh..

tanggungjawab da jadi banyak..

tanggungjawab on the job that been given..

tanggungjawab on the salary u gain..

tanggungjawab on the family u left behind..

and many more..

semua kena plan betul2..

if silap plan..

takut terlambat nk betulkan balik..

bahaya betul..

risiko tinggi..

tapi..

ape pun..

ni benda yang memang semua orang akan lalui..

aku kena semangat..

n kuatkan usaha..

tok jadi orang yg berguna..

boleh an? nk letak cita-cita tinggi2?

we all have our own goal..

i have my own..

so what's yours?

sambil bermonolog dengan diri aku..

aku bepesan gak r ngan korang..

"terus berusaha jgn putus asa untuk menjadi org yg terbaik"

gila kentang..

hahahahaa..

skema gile aku..

-______________-

anyway..

goodluck guys!

:)

No comments: