right_side

Monday, December 12, 2011

This morning

Ape yang jadi pagi ni? Entah la beb. Bangun pagi kol 7.15. Sesubgguhnya ianya lewat. Terus pergi siap-siap, mandi, pakai uniform pe jadah semua. Then terus g baris kol 7.30. Hadoih. Lapaq. Xpe-xpe. Nanti kalau kesempatan akan kepergian ke kafe. Lepas baris dok dalam kelas, bermula lah sesi mengulang kaji pelajaran sebagai persediaan untuk menghadapi Peperiksaan Akhir Semester Akhir. Ni la SPM untuk aku kali ni. Kena belajar betul-betul beb. Tak sanggup aku nak ulang. Mulakan dengan baca doa belajar. Capai buku subjek EKM. Bukak, pandang, tapi, x terasa nak membaca. Buka buku lain lak. Ah samo jo. Terasa yang otak makin serabut dengan ape ntah tak tahu. Tengok orang lain semangat je belajar. Kenapa aku x? Nak mengadu. Mengadu kt sape je? Dia? Dia sibuk. Takut kang, kalau aku mengadu, dia pulak yang emotional nnti. Terus kerja dia pulak tak dapat buat. Xpe lah. Malam tadi aku bawa Al-Quran g kelas. Ternampak ada kt bawah meja, memandang kan wudhu masih ada lagi, amik, buka, dan baca Al-Fatihah sambil membelek-belek surah ape nak baca. Yasiin. baik, tu surah yang paling sesuai untuk keadaan sekarang ni. Semiga Allah terangkan hati aku untuk harung semua ujian-ujian pd hari ni. Ya Allah. Berilah aku kekuatan Dan semangat untuk mempelajari ilmu mu ya Allah. Amiin.

No comments: